Про затвердження Плану заходів зі
створення безбар’єрного простору
в м. Одесі на 2025 - 2026 роки
Відповідно до статей 34, 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», частини п’ятої статті 4, статті 8 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю, Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року No 366-р, з метою створення у м. Одесі безперешкодного доступу всіх груп населення до різних сфер життєдіяльності Виконавчий комітет Одеської міської ради
1. Затвердити План заходів зі створення безбар’єрного простору в м. Одесі на 2025 - 2026 роки (додається).
2. Доручити виконавчим органам Одеської міської ради у строки, визначені Планом, затвердженим пунктом 1 цього рішення, надавати до Департаменту внутрішньої політики Одеської міської ради інформацію про стан виконання заходів.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на міського голову Геннадія Труханова.
Додаток
до рішення Виконавчого комітету
Одеської міської ради
від 27 лютого 2025 року
№ 147
зі створення безбар’єрного простору
в м. Одесі на 2025 - 2026 роки
Одеса - 2025
Відповідно до Конституції України людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Водночас перед багатьма громадянами України стоїть ряд бар’єрів у реалізації своїх прав, отриманні доступу до публічних послуг та повноцінній участі у культурному, політичному та суспільному житті. Зазначені бар’єри наявні у різних сферах - від доступності до громадських та житлових будівель до працевлаштування чи культурного життя.
Відсутність безбар’єрного середовища не лише створює проблеми для мільйонів громадян, але й призводить до загального погіршення добробуту кожної людини. Проблеми наявні у загальному доступі до інфраструктури (як фізичної, так і цифрової), а також у кожній сфері життя людини, зокрема ускладнений доступ до громадського транспорту та об’єктів фізичного оточення, відсутня адаптація інформації, сайтів та додатків для всіх громадян, існує суспільне несприйняття, бар’єри у доступі до освіти та роботи.
З 2021 року на національному рівні в Україні діє Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 366-р (далі - Стратегія), спрямована на визначення ключових проблем та формування рішень для їх розв’язання / мінімізації.
Стратегія передбачає залучення органів місцевого самоврядування для досягнення її стратегічних цілей та завдань, у тому числі шляхом забезпечення розроблення та прийняття «планів сталої міської мобільності» у громадах з урахуванням інклюзивності та принципів сталої міської мобільності, а також програм доступності та інклюзивного розвитку територій населених пунктів та забезпечення їх прийняття у вигляді нормативно-правових актів місцевого самоврядування.
Питання створення безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю, розвитку молоді, захисту прав людини, подолання нерівності (у тому числі тендерної) є також нагальним й для міста Одеси.
В місті Одесі діє ряд міських цільових та комплексних програм, якими передбачаються заходи, направлені на створення безбар’єрного простору для мешканців та гостей міста.
Однією з ключових програм є Міська цільова програма «Безбар’єрна Одеса» на 2023 - 2025 роки, затверджена рішенням Одеської міської ради від 03 травня 2023 року № 1142-УІІІ, метою якої, серед іншого, є реалізація завдань Стратегії.
Водночас у місті Одесі відсутній комплексний документ, який би визначав бачення та напрями ініціатив для усунення бар’єрів у різних сферах життя, підвищення спроможності та незалежності громадян, розширення можливостей і забезпечення рівних прав для усіх категорій мешканців та гостей м. Одеси.
Саме тому розроблено План заходів зі створення безбар’єрного простору в м. Одесі на 2025 - 2026 роки, який ґрунтується на таких нормативно-правових актах:
Протягом багатьох років безбар’єрність часто сприймалася як подолання лише фізичних перешкод, таких як встановлення пандусів або ліфтів. Проте, її справжній зміст значно ширший і стосується кожного члена суспільства. Для осіб з інвалідністю більшість щоденних дій можуть перетворитися на серйозне випробування: від сходів у житлових будинках до необлаштованих вулиць або транспорту.
Дослідження, проведене Центром соціальних досліджень та поведінкової економіки за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮШСЕФ) і Ради з комунікацій безбар’єрності за методологією та аналітикою Advanter Group та Gradus research, підтверджує, що 83% респондентів вважають безбар’єрність важливою цінністю сучасного суспільства.
Серед бар’єрів, що найбільше впливають на якість життя українців, респонденти назвали:
Основними напрямами, на яких необхідно зосередитися, є:
За підсумками дослідження більшість респондентів вважають, що створення безбар’єрного простору є відповідальністю держави та місцевої влади. При цьому кожен четвертий опитаний вже особисто долучається до усунення бар’єрів, що є позитивною тенденцією.
В умовах воєнного стану створення безбар’єрнрго простору є одним із найактуальніших питань сьогодення. Воєнні дії на території України призвели до значного зростання кількості осіб з інвалідністю.
За офіційними даними Міністерства соціальної політики України кількість осіб з інвалідністю з 24 лютого 2022 року зросла на 300 тис. осіб та на листопад 2024 року становить понад 3 млн осіб і продовжує зростати.
Також згідно з дослідженням Соціологічної групи «Рейтинг» 67 % українців вважають, що Захисники та Захисниці України, які отримали травми під час служби, зіткнуться з відсутністю інклюзивних просторів та адаптованих робочих місць.
Згідно з дослідженнями Міністерства у справах ветеранів України 56 % опитуваних ветеранів війни вважають державні програми зі створення інклюзивного простору неефективними.
Такі показники демонструють потребу у проведенні кампаній щодо створення безбар’єрного простору в Україні, а також системних комунікацій, спрямованих на підвищення рівня поінформованості громадян з відповідних питань.
Крім того, багато людей опинилися у складних соціально-економічних умовах через внутрішнє переміщення або втрату роботи.
За різними даними до маломобільних груп населення належить від ЗО до 50% населення України - це люди похилого віку, особи, здоров’я яких погіршено тимчасово (через травму чи хворобу), особи з інвалідністю, вагітні, діти до 7 років або люди з нестандартними розмірами тіла.
Зростання кількості осіб з інвалідністю внаслідок воєнних дій на території України створює нові виклики для міської інфраструктури. Важливо не лише забезпечити доступність фізичного середовища, а й змінювати ставлення суспільства до маломобільних груп населення, сприяючи формуванню інклюзивної культури.
Враховуючи викладене, українським громадам, зокрема Одеській, необхідно активно вживати заходів для створення умов безбар’єрності для всіх груп населення.
В м. Одесі станом на 01 січня 2025 року на обліку у виконавчих органах Одеської міської ради перебуває 5 393 дитини та 71 833 дорослих з інвалідністю, з них серед дорослих 3 569 осіб з ураженням опорно-рухового апарату, 1 211 - з ураженням органів зору. Кількість одержувачів соціальної допомоги: у зв’язку з вагітністю та пологами - 2 480 осіб, при народженні дитини - 16 297 осіб. За даними Пенсійного фонду України в м. Одесі мешкає 229 560 осіб, що отримують пенсію.
Відповідно до соціального паспорта мешканців міста Одеси, які перебувають на обліку в районних управліннях соціального захисту населення Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, на 01 лютого 2025 року кількість внутрішньо переміщених осіб складає 131 813 осіб, а тому оголошення 2025 року Роком безбар'єрності має стати новим етапом у забезпеченні гідного життя усіх мешканців міста.
Сьогодні переважна більшість об’єктів фізичного оточення в місті є не адаптованими для переміщення / користування ними особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення.
Так, за результатами проведеної оцінки доступності закладів освіти комунальної власності територіальної громади м. Одеси визначено, що із 273 будівель закладів освіти 25 є безбар’єрними, 218 будівель мають лише часткову безбар’єрність, а ЗО - залишаються бар’єрними.
Ці дані свідчать про проблеми з доступністю до освітнього середовища для дітей з інвалідністю та інших маломобільних учнів, що потребує вжиття заходів для покращення ситуації.
Частковий аналіз доступності приміщень закладів охорони здоров'я комунальної власності територіальної громади м. Одеси показав, що більшість приміщень відповідають вимогам безбар’єрності, а деякі потребують адаптації для забезпечення повної безбар'єрності.
Серед 41 приміщення бібліотек м. Одеси лише 17 забезпечено безперешкодним доступом, а серед 21 будівлі мистецьких шкіл - 16. Це вказує на недостатню доступність культурних об'єктів для широкого кола мешканців, включаючи осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Щорічно в м. Одесі збільшується кількість дітей, які потребують корекції психофізичного розвитку. Реалізація їхніх прав на освіту розглядається як одне з найважливіших завдань. Набуття такими дітьми якісної дошкільної освіти та загальної середньої освіти є однією з основних і невід’ємних умов їхньої успішної соціалізації, забезпечення повноцінної участі в житті суспільства, самореалізації в різних видах професійної і соціальної діяльності.
Тому на базі будівель колишнього дитячого туберкульозного санаторію № 3 «Ластівка» планується створити інклюзивний освітній простір - навчально-реабілітаційний центр для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку.
Окремої уваги потребує житловий фонд міста Одеси, особливо його центральної частини.
Житлові будинки у центрі міста у переважній більшості є пам’ятками культурної спадщини національного та/або місцевого значення та взагалі не пристосовані для потреб маломобільних груп населення. Багатоквартирні будинки в інших районах міста також не в повній мірі доступні для маломобільних груп населення, зокрема їх вхідні групи та сходові клітки, що ведуть до ліфтів.
Проблеми з доступністю громадського транспорту також залишаються актуальними. Незважаючи на те, що протягом останніх років міською владою вживаються заходи із закупівлі та облаштування міського електротранспорту для потреб маломобільних груп населення, їх кількість все одно є недостатньою.
Доступність пляжів для маломобільних груп населення також потребує покращення, зокрема необхідно збільшити кількість обладнаних пляжів пандусами, доріжками та спеціальними зручностями.
Значна частина людей похилого віку та осіб з інвалідністю мають обмежений доступ до цифрових технологій та Інтернету, що ускладнює їх участь у цифровому суспільстві та отриманні онлайн-послуг.
У суспільстві зберігаються стереотипні уявлення про осіб з інвалідністю та інші маломобільні групи населення, що призводить до їх дискримінації та обмеження можливостей у різних сферах життя, у тому числі у працевлаштуванні. Особи з інвалідністю стикаються з труднощами у пошуку роботи та працевлаштуванні через упереджене ставлення роботодавців та недостатню адаптацію робочих місць.
Водночас позитивним прикладом створення безбар’єрного середовища в місті є приміщення Центру надання адміністративних послуг Одеської міської ради, які розташовані за адресами: м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д; вул. Академіка Корольова, 9; вул. Євгенія Танцюри, 22; просп. Князя Володимира Великого, 106; вул. Дальницька, 2.
Також для забезпечення мобільності осіб з інвалідністю в місті запроваджено послугу соціального таксі, яка надає можливість людям з інвалідністю за допомогою спеціально обладнаного транспорту дістатися до закладів охорони здоров’я, соціальних, культурних, освітніх закладів тощо.
Крім того, важливу роль у створенні безбар'єрного простору в місті відіграють реабілітаційні центри, один із яких заснований у 1996 році для комплексної реабілітації дітей з інвалідністю через Дитячий реабілітаційний центр ім. Бориса Літвака - Одеський обласний благодійний фонд реабілітації дітей-інвалідів «Майбутнє» (більше відомий як «Будинок з янголом»). Протягом провадження своєї діяльності центром надано реабілітаційні послуги понад 36 тисячам дітей. Із 2014 року він носить ім’я свого засновника — Почесного громадянина Одеси та Одеської області, Героя України Бориса Літвака.
Ще одним важливим закладом комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю та осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень та дітей групи ризику щодо отримання інвалідності є Комунальна установа «Центр реабілітації осіб з вадами психофізичного розвитку». Установа співпрацює з Інститутом реабілітації осіб з вадами психофізичного розвитку імені Януша Корчака, яким також зроблено вагомий внесок у розвиток міської системи медичної, психолого-педагогічної та соціальної реабілітації дітей з інвалідністю та осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, а також дітей групи ризику щодо отримання інвалідності.
Аналіз стану безбар'єрності в місті свідчить про наявність системних проблем у всіх сферах життя. Для їх вирішення необхідний комплексний та скоординований підхід, що передбачає активну співпрацю Одеської міської ради, громадських організацій та бізнесу. План заходів має стати інструментом для системних змін, спрямованих на створення рівних можливостей та гідних умов життя для всіх мешканців та гостей Одеси.
Метою Плану заходів є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівного доступу всім групам населення міста до фізичного оточення, транспорту, інформації та зв’язку, інформаційно-комунікаційних технологій і систем, а також до інших об’єктів та послуг.
Реалізація Плану заходів здійснюється за такими стратегічними напрямами, цілями та завданнями.
1. Напрям «Фізична безбар’єрність».
Цей напрям є ключовим для Одеси, враховуючи її історичну забудову та привабливість для туристів. Основні зусилля спрямовуватимуться на створення безперешкодного доступу до об’єктів фізичного оточення, що включає інфраструктурну модернізацію через пристосування будівель, споруд, об'єктів благоустрою та транспортної інфраструктури до потреб маломобільних груп населення. Важливим аспектом є впровадження принципів універсального дизайну при будівництві та реконструкції, а також контроль за дотриманням будівельних норм щодо доступності. Крім того, передбачається інформаційно-аналітична підтримка шляхом регулярного моніторингу та оцінки рівня фізичної доступності об'єктів в м. Одесі.
2. Напрям «Інформаційна безбар’єрність».
Враховуючи культурне різноманіття та багатомовність Одеси, цей напрям спрямований на забезпечення вільного доступу до інформації для всіх мешканців незалежно від їхніх мовних, сенсорних чи когнітивних особливостей. Основні зусилля спрямовуватимуться на популяризацію різноманітних форматів інформації, зокрема впровадження шрифту Брайля, великошрифтового друку, аудіодискрипції, перекладу жестовою мовою, субтитрів, форматів простої мови та легкого читання, а також засобів альтернативної комунікації у всіх сферах публічного життя. Не менш важливою є навчально-просвітницька діяльність, що передбачає підвищення обізнаності посадових осіб виконавчих органів Одеської міської ради, закладів культури, освіти та соціальної сфери щодо створення доступної інформації.
3. Напрям «Цифрова безбар’єрність».
В умовах розвитку цифрового суспільства важливо, щоб жоден мешканець Одеси не був виключений з цифрового простору. Цей напрям передбачає впровадження технологічних рішень, таких як адаптація вебсайтів, мобільних додатків та онлайн-сервісів Одеської міської ради та її виконавчих органів до потреб різних користувачів; забезпечення їх доступності для людей з інвалідністю. Важливим компонентом є популяризація цифрової освіти через реалізацію програм з навчання цифровій грамотності різних вікових груп з особливим фокусом на осіб похилого віку та осіб з інвалідністю.
4. Напрям «Суспільна і громадянська безбар’єрність».
Цей напрям має на меті зміну суспільної свідомості та формування культури поваги до різноманітності та інклюзії в м. Одесі. Ключові заходи включають активізацію просвітницької діяльності через проведення інформаційних кампаній та публічних заходів, спрямованих на формування толерантного ставлення до різних соціальних груп, розвінчування стереотипів та упереджень. Важливим є залучення громадськості до процесів прийняття рішень шляхом забезпечення участі представників різних соціальних груп, включаючи маломобільні групи, у розробці та реалізації міських програм та проектів.
5. Напрям «Освітня безбар’єрність».
Для Одеси, як міста з потужним освітнім потенціалом, важливо створити освітнє середовище, вільне від будь-яких бар'єрів, що забезпечує рівні можливості для навчання та розвитку кожної людини впродовж життя. Напрям передбачає забезпечення інклюзивної освіти на всіх рівнях через створення необхідних умов для навчання дітей та дорослих з різними освітніми потребами в закладах освіти різних типів та рівнів. Додатково передбачається проведення навчальних та інформаційно-інклюзивних кампаній, спрямованих на підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань інклюзивної освіти та поширення кращих практик інклюзії.
6. Напрям «Економічна безбар’єрність».
Створення умов для економічної незалежності та самореалізації осіб з інвалідністю є важливим аспектом безбар'єрності. У цьому напрямі заходи зосереджуються на налагодженні комунікації між Одеською міською радою, бізнесом та закладами освіти для створення партнерства, що сприятиме покращенню якості професійної підготовки та перекваліфікації осіб з інвалідністю з урахуванням потреб ринку праці та принципів доступності. Також передбачається впровадження принципів доступності на ринку праці, зокрема стимулювання роботодавців до створення інклюзивних робочих місць, адаптації робочого простору та забезпечення розумного пристосування для працівників з інвалідністю.
Очікуваним результатом реалізації заходів Плану заходів є визначення та суспільна підтримка стратегічного курсу міста у сфері створення безбар’єрного простору, послідовна реалізація якого дасть можливість кожній людині:
Найменування завдання | Найменування заходу | Термін реалізації | Індикатор виконання | Відповідальні за виконання | |
Дата початку | Дата завершення | ||||
Напрям 1. Фізична безбар’єрність | |||||
Стратегічна ціль: Об’єкти фізичного оточення адаптуються відповідно до сучасних стандартів доступност | |||||
1. Контроль за виконанням вимог нормативно- правових актів, будівельних норм щодо створення фізичної доступності для маломобільних груп населення на всіх етапах (проектування, будівництво, прийняття в експлуатацію) створення об’єктів будівництва | 1.1. Надання у вихідних даних для проектування об'єктів будівництва посилання щодо дотримання чинних державних норм та стандартів для створення безбар'єрного середовища | 2025 рік | 2026 рік | Щорічний звіт про надання вихідних даних для проектування об’єктів будівництва | Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради |
2. Контроль за дотриманням замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо інклюзивності будівель і споруд, під час виконання підготовчих та будівельних робіт | 2.1. Здійснення планових
та позапланових перевірок.
2.2. Видача дозволів на виконання будівельних робіт. 2.3. Видача сертифікатів про готовність закінчених будівництвом об’єктів |
2025 рік | 2026 рік | Щорічний звіт за результатами державного архітектурно-будівельного контролю щодо дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, у тому числі щодо інклюзивності будівель і споруд | Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради |
3. Оцінка стану безбар’єрності та розробка пропозицій до міських цільових та комплексних програм, які включатимуть зміну просторів відповідно до вимог безбар’єрності (реконструкція, капітальний і поточний ремонт, а також розумне пристосування) | 3.1. Визначення переліку будівель (приміщень) комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які не відповідають вимогам безбар’єрності | 01 березня 2025 року | 01 жовтня 2025 року | Звіт з наданням переліку об'єктів, які не відповідають вимогам безбар'єрності | Рада безбар’єрності при Одеському міському голові |
3.2. Надання пропозицій до міських цільових програм з питань створення умов доступності на об’єктах соціальної, культурної та освітньої сфери, а також сфери охорони здоров’я | 01 березня 2025 року | 01 грудня 2025 року | Внесення змін до міських цільових програм щодо створення умов доступності на відповідних об’єктах | Рада безбар’єрності при Одеському міському голові | |
3.3. Здійснення аналізу безбар’єрності міських вулиць і доріг, публічних послуг та інформації з метою визначення проблемних | 01 березня 2025 року | 01 грудня 2025 року | Розробка пропозицій до міських цільових програм щодо створення умов доступності на відповідних об’єктах | Рада безбар’єрності при Одеському міському голові | |
3.4. Оцінка існуючих туристичних об’єктів, готелів, ресторанів, парків, музеїв та інших закладів на предмет доступності для осіб з інвалідністю | 2025 рік | 2026 рік | Щорічний звіт за підсумками збору та аналізу інформації про стан фізичної доступності об’єктів туристичної інфраструктури | Рада безбар’єрності при Одеському міському голові, Департамент міжнародного співробітництва, культури та маркетингу Одеської міської ради | |
4. Приведення житлових будинків у відповідність до нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення | 4.1. Створення умов доступності за місцем проживання осіб з інвалідністю | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Створення умов доступності за місцем проживання осіб з інвалідністю за рахунок наданої матеріальної допомоги | Районні адміністрації Одеської міської ради, Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради |
4.2. Будівництво, капітальний ремонт та реконструкція захисних споруд цивільного захисту комунальної власності з урахуванням вимог доступності для маломобільних груп населення | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Облаштування споруд цивільного захисту засобами, що забезпечують їх доступність для маломобільних груп населення, зокрема для осіб з інвалідністю, в умовах воєнного чи надзвичайного стану | Департамент міського господарства Одеської міської ради, Комунальне підприємство «Сервісний центр» | |
5. Приведення об’єктів соціальної, культурної та освітньої сфери у відповідність до нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груд населення | 5.1. Облаштування приміщень і просторів закладів системи соціального захисту населення відповідно до вимог доступності для маломобільних груп населення | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Надання щоквартального звіту про здійснені заходи | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради |
5.2. Облаштування приміщень і просторів Комунальної установи «Одеський муніципальний молодіжний центр» відповідно до вимог доступності для маломобільних груп населення | 2025 рік | 2026 рік | Надання щоквартального звіту про здійснені заходи | Департамент внутрішньої політики Одеської міської ради | |
5.3. Забезпечення доступності закладів та установ освіти для осіб з особливими потребами та інших маломобільних груп населення | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | 1. Влаштування пандусів у закладах освіти комунальної власності Одеської міської територіальної громади. 2. Капітальний ремонт санвузлів у закладах освіти з облаштуванням відповідно до потреб осіб 3 інвалідністю. 3. Проведення капітального ремонту приміщень Комунальної установи «Одеський інклюзивно- ресурсний центр». 4. Капітальний ремонт пандусів та придбання підйомних пристроїв гусеничного типу для закладів освіти. 5. Встановлення тактильних (зі шрифтом Брайля), візуальних та інших елементів доступності | Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
5.4. Облаштування приміщень і просторів закладів та установ комунальної власності територіальної громади м. Одеси сфери культури | 2025 рік | 2026 рік | Надання щоквартального звіту про здійснені заходи | Департамент міжнародного співробітництва, культури та маркетингу Одеської міської ради | |
6. Приведення об’єктів закладів охорони здоров’я у відповідність до нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення | 6.1. Забезпечення доступності закладів охорони здоров'я для маломобільних груп населення | 01 березня 2025 рік | 31 грудня 2025 року | Звіт щодо проведення ремонтних робіт з метою створення умов доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення | Департамент охорони здоров'я Одеської міської ради |
6.2. Створення реабілітаційних відділень в закладах охорони здоров'я | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Звіт щодо створення відділень реабілітаційної допомоги | Департамент охорони здоров'я Одеської міської ради | |
6.3. Будівництво, капітальний ремонт та реконструкція захисних споруд цивільного захисту в закладах охорони здоров’я з урахуванням вимог доступності для маломобільних груп населення | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Звіт про проведені роботи в закладах охорони здоров'я | Департамент охорони здоров'я Одеської міської ради | |
7. Адаптація об’єктів туристичної інфраструктури, об’єктів дозвілля для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення | 7.1. Створення безбар’єрних маршрутів до основних туристичних атракцій та встановлення інформаційних табличок з відповідними тактильними позначками | 2025 рік | 2026 рік | Створення доступних маршрутів, виготовлення (придбання)та встановлення інформаційних табличок (знаків), малих архітектурних форм для покращення орієнтування осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення в місті | Департамент міжнародного співробітництва, культури та маркетингу Одеської міської ради |
7.2. Впровадження стандартів доступності у сфері гостинності шляхом проведення навчань, семінарів, конференцій та розповсюдження інформації у медіа і соцмережах | 2025 рік | 2026 рік | Проведення навчання, семінарів, конференцій для представників сфери туризму та гостинності. Розповсюдження інформаційних матеріалів серед представників туристичного бізнесу про стандарти, які регулюють питання безбар’єрності. Розповсюдження зазначеної інформації у медіа, соціальних мережах Департаменту міжнародного співробітництва, культури та маркетингу Одеської міської ради та Комунального підприємства «Туристичний інформаційний міста Одеси» | Департамент міжнародного співробітництва, культури та маркетингу Одеської міської ради | |
7.3. Впровадження системи ідентифікації та промоції об’єктів сфери туризму та гостинності в м. Одесі, які відповідають стандартам доступності | 2025 рік | 2026 рік | Розроблення уніфікованих знаків (табличок тощо) зі шрифтом Брайля, розміщення інформації про такі об’єкти на інтерактивних картах та навігаційних системах (Google Maps, WAZE тощо) | Департамент міжнародного співробітництва, культури та маркетингу Одеської міської ради | |
7.4. Розробка маркетингових матеріалів, які підкреслюють доступність туристичних послуг 'в м. Одесі | 2025 рік | 2026 рік | Розроблення та виготовлення маркетингових та промоційних матеріалів (поліграфія, вебінструменти тощо) для розповсюдження серед осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, які підкреслюють доступність туристичних послуг в м. Одесі | Департамент міжнародного співробітництва, культури та маркетингу Одеської міської ради | |
7.5. Капітальний ремонт об’єктів благоустрою для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення | 01 березня 2025 року | 01 липня 2025 року | Здійснення капітального ремонту пляжів | Управління інженерного захисту території міста та розвитку Одеської міської ради | |
Стратегічна ціль: Транспорт та транспортна інфраструктура є фізично доступними | |||||
1. Адаптація існуючого транспорту через розумні пристосування або під час проведення капітального ремонту | 1.1. Переобладнання трамвайних вагонів із заміною кузова на частково низькопідлоговий | 2025 рік | 2026 рік | Щорічна інформаційна довідка | Департамент транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, Комунальне підприємство «Одесміськелектротранс» |
1.2. Вжиття заходів з пристосування автобусів, що працюють в режимі маршрутного таксі, для перевезення маломобільних груп населення | 2025 рік | 2026 рік | Щорічна інформаційна довідка | Департамент транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, перевізники, що надають послуги з перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування (за згодою) | |
2. Сприяння розвитку безбар’єрних маршрутів, перехресть, зупинкових комплексів, тротуарів; дублювання підземних переходів наземними | 2.1. Розробка проекту щодо створення умов доступності до об’єктів фізичного оточення вздовж Магістрального трамвайного маршруту прямого сполучення «Північ-Південь» | 2025 рік | 2026 рік | Розроблення проекту | Рада безбар’єрності при Одеському міському голові |
2.2. Реалізація проекту щодо створення умов доступності до об’єктів фізичного оточення вздовж Магістрального трамвайного маршруту прямого сполучення «Північ-Південь» | 2025 рік | 2026 рік | Щорічна інформаційна довідка | Департамент транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, Комунальне підприємство «Одесміськелектротранс» | |
2.3. Проведення комплексу робіт з облаштування зупинок громадського транспорту з метою забезпеченая можливості безпечного користування особами з ійвалідністю та іншими маломобільними групами населення | 2025 рік | 2026 рік | Обстеження стану зупинок громадського транспорту в м. Одесі, у тому числі на трамвайному маршруті прямого сполучення «Північ- Південь» | Департамент транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, Управління дорожнього господарства Одеської міської ради, Комунальне підприємство «Міські дороги», Комунальне підприємство «Одесміськелектротранс» | |
2.4. Створення умов доступності підземних переходів для осіб 3 інвалідністю та інших маломобільних груп населення | 2025 рік | 2026 рік | 1. Модернізація та придбання підйомних пристроїв для осіб 3 інвалідністю, встановлених у підземних переходах. 2. Створення умов доступності підземних переходів для осіб 3 інвалідністю та інших маломобільних груп населення | Департамент міського господарства Одеської міської ради, Комунальне підприємство «Одеське електротехнічне експлуатаційно-монтажне підприємство» | |
2.5. Проведення заходів щодо облаштування дорожньої мережі, міжквартальних проїздів, пішохідних переходів та перехресть 3 дотриманням державних будівельних норм та стандартів України | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | 1. Проведення інвентаризації щодо наявності пішохідних переходів та перехресть, які не відповідають вимогам безбар’єрності. 2. Облаштування пішохідних переходів і перехресть, які не відповідають вимогам безбар’єрності 3. Створення умов доступності у підземних переходах для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення | Департамент міського господарства Одеської міської ради, Управління дорожнього господарства Одеської міської ради, районні адміністрації Одеської міської ради | |
Напрям 2. Інформаційна безбар’єрність | |||||
Стратегічна ціль: Публічна інформація є доступною для кожного у різних форматах | |||||
1. Підвищення освіченості про спектр соціальних, медичних та інших послуг для ветеранів війни, послуг раннього втручання та допомоги постраждалим від усіх форм насильства | 1.1. Розміщення інформації про спектр послуг для ветеранів війни у закладах охорони здоров’я, районних центрах інтегрованих соціальних послуг, ветеранських просторах | 01 березня 2025 року | 01 червня 2025 року | Фотозвіт з інформацією про спектр послуг для ветеранів | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради |
1.2. Розміщення інформації про спектр медичних послуг для ветеранів війни на офіційному сайті Одеської міської ради та у соціальних мережах | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Інформаційна довідка з переліком публікацій | Департамент інформації та цифрових рішень Одеської міської ради, Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради | |
1.3. Організація та проведення семінарів, тренінгів, навчань та інших інформаційно- просвітницьких заходів, рекламних кампаній, підготовка методичних матеріалів, друкованої продукції, відеоматеріалів тощо для різних цільових аудиторій з питань реалізації сімейної та тендерної політики, запобіганні домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі, протидія торгівлі людьми на місцевому рівні | 01 березня 2025 року | 15 грудня 2025 року | Фотозвіт з інформацією про проведені заходи | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради | |
1.4. Розміщення інформації про послугу раннього втручанні в закладах охорони здоров’я, освіти та районних центрах інтегрованих соціальних послуг | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Звіт з інформацією про послугу раннього втручання | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
1.5. Розміщення інформації про послугу раннього втручання на офіційному сайті Одеської міської ради та у соціальних мережах | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Інформаційна довідка з переліком публікацій | Департамент інформації та цифрових рішень Одеської міської ради, Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради | |
2. Підвищення освіченості громадян про спектр послуг для осіб 3 інвалідністю та інших маломобільних груп населення та заходів щодо створення умов доступності на території міста | 2.1. Інформування щодо заходів безбар’єрності шлкхом: - розміщення інформаційних, фото- та відеомаїеріалів на офіційному байті Одеської міської ради; - розповсюдження матеріалів у месенджері «Телеграм» (Телеграм- канал пресслужби мерії, Телеграм-канал «Одеса. Офіційно»); - розміщення відеоматеріалів на офіційному ютуб-каналі | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком публікацій | Департамент інформації та цифрових рішень Одеської міської ради, Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент внутрішньої політики Одеської міської ради |
2.2 Інформування населення м. Одеси про соціальні послуги на офіційному сайті Одеської міської радй, в соціальних мережах у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком публікацій | Департамент інформації та цифрових рішень Одеської міської ради, Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради | |
2.3. Забезпечення проведення онлайн- трансляцій засідань Ради безбар’єрності при Одеському міському голові | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком трансляцій | Департамент інформації та цифрових рішень Одеської міської ради | |
2.4. Впровадження на офіційних вебресурсах Одеської міської ради версії за ііринципом доступності вебконтенту для осіб з Інвалідністю | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком вебресурсів | Департамент інформації та цифрових рішень Одеської міської ради | |
2.5. Проведення заходів для розпбвсюдження інформації іцодо освітніх послуг для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами | 2025 рік | 2026 рік | Щорічна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
Стратегічна ціль: Доступність для всіх інформації та комунікації під час ртримання публічних послуг | |||||
1. Забезпечення безбар’єрного доступу до інформації про соціальні та адміністративні послуги для всіх категорій населення | 1.1. Забезпечення перекладу жестовою мовою для осіб 3 інвалідністю під час проведення заходів, надання соціальних та інших послуг | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради |
1.2. Запуск мобільного застосунку для мешканців міста з урахуванням потреб осіб з інвалідністю (доступність, соціальне таксі тощо) | 31 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Інформаційна довідка з переліком публікацій | Департамент інформації та цифрових рішень Одеської міської ради | |
1.3. Придбання інклюзивних інформаційних терміналів для розміщення у приміщегінях Центру надання адміністративних послуг Одеської міської ради | 2025 рік | 2026 рік | Наявність умов для самостійного використання інформаційних ресурсів, отримання даних та інформації, завдяки аудіо- та тактильним підказкам, зрозумілому інтерфейсу людьми з порушеннями зору, слуху чи опорно-рухового апарату | Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради | |
1.4. Забезпечення безбар’єрйого надання послуг особам з порушенням слуху у центрах інтегрованих соціальних послуг | 01 березня 2025 року | 01 вересня 2025 року | Закупівля обладнання для надання послуг особам з порущенням слуху | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради | |
1.5. Забезпечення візуального чи тактильного оповіщення осіб 3 порушенням слуху шляхом застосування технічних чи інших допоміжних засобів | 01 березня 2025 року | 01 вересня 2025 року | Забезпечення засобами візуального чи тактильного оповіщення осіб 3 інвалідністю по слуху | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради | |
Напрям 3. Цифрова безбар’єрність | |||||
Стратегічна ціль: Доступність для всіх швидкісного Інтернету та засобів доступу до нього | |||||
1. Забезпечення фінансової доступності Інтернету особами з інвалідністю | 1.1. Підготовка пропозицій щодо матеріальної підтримки осіб 3 інвалідністю для оплати послугІнтернету | 01 березня 2025 року | 01 квітня 2025 року | Підготовка пропозицій щодо матеріальної підтримки для оплати послуг з доступу до Інтернету | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради |
2.1. Наданий матеріальної допомоги особам з інвалідністю для закупівлі комп'ютерної техніки 3 підключенням до мережі «Інтернет» (за необхідністю) | 01 березня 2025 року | 01 вересня 2025 року | Надання матеріальної допомоги особам та дітям з інвалідністю | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради | |
Стратегічна ціль: Достурність усіх громадян до здобуття цифрової освіти | |||||
1. Спрощення доступу до цифрової освіти | 1.1. Навчання цифровій грамотності в офлайн- режимі людей похилого віку і людей 3 функціональними порушеннями | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Навчання цифровій грамотності в офлайн- режимі людей похилого віку і людей з функціональними порушеннями | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради |
1.2. Надання матеріальної допомоги особам з інвалідністю для навчання комп'ютерним технологіям у закладах, які спеціалізуються на ІТ- освіті, з метою підготовки до професійної діяльності | 01 березня 2025 року | 30 листопада 2025 року | Надання матеріальної допомоги особам з інвалідністю | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради | |
Напрям 4. Суспільна та громадянська безбар’єрцість | |||||
Стратегічна ціль: Забезпечення усіх груп населення рівними правами та можливостями для соціального залучення та громадянської участі | |||||
1. Забезпечення рівнцх прав і свобод у сфері індивідуальної мобільності - моніторинг надання послуги соціального таксі | 1.1. Організація перевезення осіб 3 інвалідністю, які мають порушення опорно- рухового апарату та зору, та дітей з інвалідністю | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Збільщення кількості перевезень службою «Соціальне таксі» в м. Одесі | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Установа комунальної власності «Автотранспортне господарство Одеського міськвиконкому» |
2. Підвищення рівня обізнаності медичних та педагогічних працівників закладів освіти та якісного складу працівників соціальної сфери Одеської міської територіальної громади | 2.1. Проведення навчання, тренінгів, семінарів для підвищений кваліфікації працівників закладів соціального захисту населення та освіти | 01 березня 2025 року | 01 грудня 2025 року | Щоквартальна інформаційна довідка з ререліком заходів | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
3. Розвиток громадянської освіти дорослих, дітей та молоді для всіх суспільних груп | 3.1. Забезпечення проведення освітньо- виховних, інформаційно- просвітницьких заходів (тренінги, акції, семінари, форуми) для молодіжних організацій міста з питань широкого залучення до громадянського та політичногЬ життя міста осіб з інвалідністю та внутрішньо переміщених осіб | 2025 рік | 2026 рік | Звіт за результатами проведених заходів (із зазначенням кількості учасників, проведених заходів, типу та тематики заходів, дати проведення тощо) | Департамент внутрішньої політики Одеської міської ради, Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
3.2. Запровадження у закладах загальної середньої та професійно- технічної бсвіти години спілкування та позакласних заходів щодо коректної мови, гідного ставлення до всіх громадян, у т. ч. людей похилого віку та осіб з інвалідністю, формування поваги до людей незагіежно від віку, виховання солідарності між поколіннями та недопущення дискримінації | 2025 рік | 2026 рік | Щоквартальний звіт про проведені просвітницькі заходи (із зазначенням кількості учасників, проведених заходів, типу та тематики заходів, дати проведення тощо) | Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
4. Проведення просвітницьких кампаній щодо підвищення рівня толерантності, недискримінації, розуміння цінностей різноманіття та суспільного прийняття, про повагу, безбар’єрці комунікації і тендерно чутливу мову спілкування | 4.1. Проведення заходів щодо вшанування пам’яті Захисників та Захисниць України | 2025 рік | 2026 рік | Щорічний звіт щодо проведення заходів | Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
4.2. Проведення просвітницьких кампаній в громадах щодо підтримки чоловіків та жінок після завершеніія військової служби, тендерно чутливих інформаційно- просвітницьких заходів про те, куди звертатися за підтримкою людям, які постраждали від домашнього насильства, свідкам такого насильства | 2025 рік | 2026 рік | Щорічний звіт щодо проведення заходів | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
4.3. Організація та проведення культурно- мистецьких заходів для різних категорій населення з урахуванням політики безбар’єрності та недискримінації | 2025 рік | 2026 рік | Щорічний звіт щодо проведення заходів | Департамент міжнародного співробітництва, культури та маркетингу Одеської міської ради, Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
5. Розвиток практики організації органами місцевого самоврядування публічних консультацій та інших форм діалогу із залученням всіх суспільних груп | 5.1. Забезпечення реалізації механізмів участі дітей і молоді з інвалідніcтю, дітей і молоді з числа ВПО у громадській та суспільній діяльності (шкільні парламенти, молодіжні ради та інші громадські ініціативи) | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Звіт з переліком механізмів, які використовуються | Департамент внутрішньої політики Одеської міської ради, Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
6. Створення умов для залучення інститутів громадянського суспільства до розробки, реалізації, моніторингу та оцінки політики безбар’єрності на місцевому рівні | 6.1. Фінансова підтримка програм (проектів, заходів), розроблених громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю | 2025 рік | 2026 рік | Щорічна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент внутрішньої політики Одеської міської ради |
7. Розвиток публічної інфраструктури для соціального залучення та громадської активності (соціальні клуби, паркрві зони, коворкінги, центри громадської участі, ветеранські хаби, бібліотеки тощо) | 7.1. Створення безбар’єрного простору в місті | 2025 рік | 2026 рік | Створення інноваційного простору «Хаб громадянського суспільства» | Департамент внутрішньої політики Одеської міської ради |
Стратегічна ціль: Усвідомлення усіма громадянами важливості створення безбар’єрного йростору та участь в житті суспільства без дискримінації | |||||
1. Забезпечення розвитку системи надання послуг раннього втручання | 1.1. Організація роботи мультидисциплінарних команд раннього втручання в дитячих міських ііоліклініках | 01 березня 2025 року | 31 грудня 2025 року | Звіт щодо організації роботи в мультидисциплінарній команді раннього втручання фахівців немедичного профілю | Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради |
1.2. Проведення тренінгів для батьків / законних представників дітей, які мають порушення розвитку, ігівалідність чи ризик її виникнення | 01 березня 2025 року | 01 листопада 2025 року | Щоквартальна інформаційна довідка | Департамент охорони здоров'я Одеської міської радц, Комунальне некомерційне підприємство «Дитяча міська поліклініка №6» Одеської міської ради | |
1.3. Забезпечення взаємодії освітньої сфери та сфери охорони здоров’я з метою забезпечення скоординованої допомоги дітям з особливими освітніми потребам шляхом формування порядку взаємодії інклюзивно-ресурсного центру із закладом, що надає реабілітаційну допомогу | 2025 рік | 2026 рік | Щорічна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
2. Забезпечення Доступності послуг підтриманого проживання людей з інвалідністю | 2.1. Розроблення плану заходів з метою забезпечення доступності послуг підтриманого проживання людей з інвалідністю | 01 березня 2025 року | 01 липня 2025 року | Затвердження плану заходів з метою забезпечення доступності послуг підтриманого проживання людей з інвалідністю | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент комунальної власності Одеської міської ради, районні адміністрації Одеської міської ради |
3. Забезпечення Доступності послуг денного перебування для осіб з інвалідністю | 3.1. Розроблення плану заходів з метою забезпечення доступності послуг денного перебування для осіб з інвалідністю | 01 березня 2025 року | 01 липня 2025 року | Затвердження плану заходів з метою забезпечення доступності послуг денного перебування для осіб з інвалідністю | Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент комунальної власності Одеської міської ради, районні адміністрації Одеської міської ради |
Стратегічна ціль: Кожна людина має доступ до розвиненої сйстеми громадського здоров’я, включаючи заходи фізичної активності та спорту | |||||
1. Забезпечення широкрго залучення осіб з інвалідністю до фізичної культури, спорту, адаптивного спорту, спорту для ветеранів війни | 1.1. Проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення | 2025 рік | 2026 рік | Кількість проведених заходів, щоквартальна інформаційна довідка з переліком заходів | Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
2. Створення необхідної інфраструктури для занять адаптивним спортом, будівництво нових спортивних майданчиків та локацій для оздоровчої рухової активності | 2.1. Благоустрій території з урахуванням потреб осіб з інвалідністю | 2025 рік | 2026 рік | Капітальний ремонт елементів благоустрою території | Управління капітального будівництва Одеської міської ради |
Напрям 5. Освітня безбар’єрність | |||||
Стратегічна ціль: Забезпечення осіб з особливими потребами тa/aбo інвалідністю всіма формами та видами освіти | |||||
1. Щорічний моніторинг щодо забезпечення реалізації освітніх прав осіб з особливими освітніми потребами на кожному рівні здобуття освіти | 1.1. Щорічний моніторинг щодо забезпечення реалізації освітніх прав осіб з особливими освітніми потребами на кожному рівні здобуття дошкільної та загальної середньої освіти | 2025 рік | 2026 рік | Щорічна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
2. Забезпечення доступу до освіти для дітей, батьки яких працюють за кордоном | 2.1. Забезпечення доступу до якісної освіти та недискримінації дітей, батьки яких працюють за кордоном | 2025 рік | 2026 рік | Щорічна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
3. Забезпечення перевезення дітей 3 інвалідністю до закладів освіти комунальної власності територіальної громади м. Одеси | 3.1. Закупівля послуги із перевезення дітей закладів освіти комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які пересуваються в кріслах колісних | 2025 рік | 2026 рік | Щорічна інформаційна довідка про проведену роботу | Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
4. Впровадження системи інформування та реалізації освітніх прав здобувачів освіти з особливими освітніми потребами | 4.1. Проведення навчальних тренінгів для здобувачів освіти щодо правил спілкування, толерантності, тендерно чутливої мови, навичок взаємодії тощо з особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення | 2025 рік | 2026 рік | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
4.2. Проведення заходів для розповсюдження інформації іцодо надання освітніх послуг здобувачам з особливими освітніми потребами | 2025 рік | 2026 рік | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
4.3. Проведення заходів з профорієнтаційної роботи для осіб з особливими освітніми потребами, заснованої на актуальних потребах ринку праці, доступних для ефективного виконання особами з особливими освітніми потребами | 2025 рік | 2026 рік | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
5. Методичне забезпечення закладів освіти | 5.1. Проведення семінарів та інших заходів з обміну досвідом та популяризації навчальних програм з організації інклюзивного навчання | 2025 рік | 2026 рік | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент освіти та науки Одеської міської ради |
5.2. Проведення опитувань та аналізу забезпечення відповідною літературою осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти | 2025 рік | 2026 рік | Щоквартальна інформаційна довідка з переліком заходів | Департамент освіти та науки Одеської міської ради | |
Напрям 6. Економічна безбар’єрність | |||||
Стратегічна ціль: Кожному доступне провадження підприємницької діяльності та забезпечення самозайнятості | |||||
1. Забезпечення інформування населення про доступні програми підтримки бізнесу | 1.1. Розміщення на офіційному сайті Одеської міської ради в розділі «Бізнес» інформації щодо програм із надання доступу до фінансових ресурсів новому та діючому бізнесу, представникам таких соціальних груп, як молодь, жінки, особи 3 інвалідністю тощо | 01 квітня 2025 року | 31 грудня 2026 року | Наповнення розділу «Бізнес» на офіційному сайті Одеської міської ради інформацією щодо програм підтримки підприємництва | Департамент економічного розвитку Одеської міської ради, Департамент інформації та цифрових рішень Одеської міської ради |
2. Інформаційно- просвітницька кампанія з бізнесом щодо працевлаштування вразливих соціальних груп населення | 2.1. Розміщення на офіційному сайті Одеської міської ради в розділі «Бізнес» інформації щодо програм підтримки підприємств, які працевлаштовують осіб з інвалідністю, молодь, ВПО | 01 квітня 2025 року | 31 грудня 2026 року | Наповнення розділу «Бізнес» на офіційному сайті Одеської міської ради інформацією щодо програм підтримки підприємництва | Департамент економічного розвитку Одеської міської ради, Департамент інформації та цифрових рішень Одеської міської ради |
Заступник міського голови: Валерій СІЛІН